Tahun Hijrah

Wednesday, August 27, 2014

Buku ilmiah yang wajib dibaca!

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Bismillahirahmanirrahim...

Sebelum tu  saya nak kongsikan petikan daripada buku Mukmin Profesional Celik Mata Hati.

''Siapa diri kamu akan datang dicorakkan oleh apa yang kamu baca sekarang''.

So, baca dan hayati maksud di atas..

Semua buku saya baca tak kiralah komik, novel cinta, majalah dan buku-buku motivasi..hmm, susah nak digambarkan apabila masuk ke kedai buku terbau ''haruman'' buku rasa macam tenang je..tak mustahil kadan-kadang saya menghabiskan 2 jam dalam kedai buku terutama di Popular dan kedai buku 1 Malaysia.

Ini adalah koleksi buku-buku yang saya baca....Tapi ada yang tak sempat habis lagi buku ni, biasalah dok mindset buku berat, lambatlah nak habiskan walhal kalau novel dalam 1 atau 2 hari dah habis...






  1. 33 Pesan Nabi volume 2 Jaga hati, Buka fikiran-vbi-djenggotten
  2. Jangan Tidak-tidak- Dr HM Tuah Iskandar al-Haj
  3. Jom menjadi-jadi
  4. Cipta Syurga hati
  5. Jom Mengetop
  6. Buat Sampai Jadi
  7. Bukan main lagi
  8. Membina personaliti Terbilang
  9. Membina cinta sayang
  10. Bercinta Ok ataupun Ko?-Rabi'atul Adawiyah
  11. La Tahzan kerana jodoh-Najla Mahfuzh
  12. Soal Jawab Remeh  Temeh Tentang solat 2
  13. Inspirasi Cinta Terhebat- Burhan Sodiq
  14. *Doa & Tips keluarga bahagia- Norlela Ibrahim
  15. Pemilik cintaku setelah ALLAH DAN RASUL- Fatimah Syarha
  16. Sebarkan Cinta-Mu
  17. Rahsia menjadi lepasan graduan berjaya-Natra Abd Hamid
  18. *Uthman Affan Pengumpul AL-Quran- Abdul Latip Talib
  19. *Sebelum aku bernikah- Hilal Asyraf 
  20. *Mukmin Profesional Celik Mata Hati- Pahrol Mohamad Juoi
  21. *Mulakan kerja dengan doa- Wan Shuhairi Wan Mohamad
  22. *Chicken Soup for the Soul Stay at Home Moms
  23. *Chicken Soup for the Soul Berfikir Positif  
* tak habis baca lagi..
# buku ini tidak dijual, hanya sebagai perkongsian

Insya allah buku-buku baru akan diupdate setelah habis baca buku yang belum dibaca lagi..
Berminat tengok koleksi saya buka page Novel/komik secondhand untuk dijual..klik di sini



Post a Comment