Tahun Hijrah

Sunday, June 21, 2015

Undang-undang kehidupan

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
hari ni dah puasa keempat...selamat berbuka puasa dan bertawarih

Hari ni saya nak kongsikan kata-kata yang diambil dari video yang saya dengar pagi tadi..

Kata-kata dari video ini iaitu KEUTAMAAN DALAM KEHIDUPAN oleh Prof Muhaya memang buat saya tersentak dengan kata-kata ini...

Petikan dari kata-kata dalam video ini

Undang-undang Law Justice

Apa yang berlaku pada kita hasil daripada apa yang kita tanam, apa kita tanam itu kita tuai. Setiap perkara negatif berlaku pada kita.

''Oh, mungkin kita pernah buat sesuatu yang menyakitkan hati orang maka saya dapat sakit hati itu.'' Something negatif berlaku kita tak boleh salahkan orang. Hendaklah selalu berdoa YA ALLAH, mungkin aku pernah sakitkan hati orang maka aku redha atas kesusahan hati ini.''

Kita hendaklah mencari redha ALLAH.

Gold Matlamat

Mission

Siapa kita, sebenarnya kita, apa kita buat dan apa sistem nilai kita apa yang buat.

Contoh: saya seorang beriman, sedang menuju ke husnul khatimah dan sedang mencari keredhaan ALLAH.


P/S : Untuk mengubat hati, *Baca al-Fatihah dan doakan kebaikan kepada orang yang kita dengki.





No comments: